عشق را با پست های مثبت انتشار دهید
روزانه در دریایی از خبرهای منفی شناوریم!! البته که خبر خوبی نیست!
خبر خوب آنجاست که: رشتۀ روانشناسی تفکر مثبت بعنوانِ علمِ جدیدِ شناخته شده در عصرِ فعلی، نشان می دهد که انتشارِ خبرهای خوب و ارسال پست های مثبت برای دیگران می تواند برای شما و دیگرانی که شما به سلامتیشان اهمیت می دهید قایق نجاتی باشد.
به دنبال قدرت هستید؟
از بین اخبار، اخبارِ مثبتِ خودتان را انتخاب کنید!
این یعنی قدرت!
رسانه های اجتماعی قدرتی برای انتخابِ خبرها به ما داده است، بهتر است دوستانمان را با این انتخابِ زیبا شاد کنیم (بجای اینکه در دریای غم یکدیگر را غرق نمائیم).
آماری از سه دانشگاهِ پنسیلوانیا، کرنل و سن دیاگو در مورد اخبار مثبت و تاثیرِ انتشارِ آن بر جامعه:
محققانِ دانشگاه پنسیلوانیا با بررسیِ سرعتِ پخشِ تقریبا ۷۰۰۰ مقالۀ نیویورک تایمز در مدتی حدودِ یک دورۀ ۳ ماهه، متوجه شدند که هر کدام از مقالاتی که در این مجله ی علمی، مثبت تر ارزیابی شده است انتشارِ بیشتری نیز داشته اند.
محققانِ دانشگاه کرنل، مطالعه ی گسترده ی دیگری بر بیش از ۵۰۰ هزار کاربر فیسبوک انجام دادند. در این پژوهش اعضای اصلیِ فیس بوک نیز مشارکت داشتند. محققان در این پژوهش تغییراتی در تعدادِ محتوای فیسبوک از لحاظِ محتوایی که حسِ مثبت ایجاد می کنند در مقابل محتوایی که حس منفی القا می کنند، ایجاد نمودند. سپس محتوای پست های متوالیِ کاربران را از لحاظِ حسِ دریافتی و ارسالی بررسی نمودند.
زمانی که کاربران به پست ها، منابع و به طور کلی ورودی هایی که از لحاظ حسی مثبت بودند، برمی خوردند، خود نیز بیشتر مایل بودند تا پست های مثبت و خوشایند بیشتری را منتشر کنند و در این زمان ها انتشار پست های منفی توسط آنها کاهش پیدا می کرد. در مقابل زمانی که پست هایی با بار احساسی منفی در فضای فیس بوک انتشار داده می شد، اتفاقی معکوس رخ می داد.
از طرفِ دیگر، محققانِ دانشگاه سن دیاگوی کالیفرنیا سه سال بر روی پژوهشی با موضوع تولید محتوای احساسی فعالیت کردند و در نتیجه دریافتند که هر پستِ احساسی می تواند دوستان را به اضافه نمودنِ حداقل یک پستِ هم جهت با پستی که از شما دریافت کرده اند، ترغیب کند و از آن گذشته هر پستِ مثبتِ پخش شده در شبکه ی اجتماعی می تواند در میانِ بیش از سه لایه از دوستانی که حتی ما آنها را نمی شناسیم دست به دست بچرخد!
شالودۀ این تحقیقات نشان می دهند که انسان ذاتا به دنبالِ اخبار خوب است و با اخبار خوب، شاد می شود و مایل به اشتراک گذاری اخبار خوب با دیگران است.
با پست های خوب و مثبت، می توان بر زندگی و دیدِ کسانی که حتی آنها را نمی شناسیم نیز تاثیری شگرف گذاشت.
با پستِ مثبت، آفرینندۀ حالِ زیبا باشیم.
ترجمه از: بهرام سیگارودی
منبع: www.pursuit.unimelb.edu.au
برای مطالعه خبرهای مثبت می توانید به بخش مجله موفقیت گروه تحقیقاتی یکشو مراجعه بفرمایید.
دیدگاهتان را بنویسید